دانش آموزان کلاس سوم پلوتون انواع گوناگونی از فرایند های فکری را بکار گرفتند تا در مورد مهارت های ارتباطی برای دوستان خود توضیحات مبسوطی ارائه دهند.، آن ها توضیح دادند برای جمع آوری اطلاعات از همه تواناییهای شان –بینایی،شنوایی،بویایی،چشایی ولامسه – استفاده می کنند.آنها برای شمارش،اندازه گیری،رتبه بندی و طبقه بندی ،از توانایی های حل مسئله شان استفاده می کنند.آنها جهان پیرامونشان را بطور عملی تجربه می کنند.آنها در مورد چگونگی رابطه بین اشیاء فکر می کنند و برای انجام بازی های خیالی از قوه ی تخیلشان استفاده می کنند.آنها از زبان،روابط غیرکلامی،و هنر برای ابراز خود، بهره می برند. نهایتا اینکه آنها برای انجام فعالیت هایی نظیر قیچی کردن،یا طناب زنی ،مهارت های حرکتی شان را بکار می بندند. انجام بازی های مختلف ،این فرایند های فکری گسترده را بر می انگیزد. آن ها خاطر نشان کردند جدای از برانگیختن مهارت های فکری و ایجاد سرگرمی ،انجام این بازی ها برای دوستانشان مزایای دیگری نیز دربردارد. انجام این بازی ها به کودکان ،مفهوم قوانین،رعایت نوبت،و بازی گروهی را یاد می دهد.بازی هایی که غیر رقابتی اند پایه هایی برای ایجاد رفتار جوانمردی هستند ،چراکه بچه ها می آموزند که لذت در انجام خود بازی است نه در کسب پیروزی. زمانی که بچه ها بصورت گروهی بازی می کنند،این بازی ها همچنین به رشد مهارت های همکاری،مذاکره و اجتماعی آنها نیز کمک می کندو…[nggallery id=506]