بهترین مدرسه رشت

بهترین مدرسه رشت

بهترین مدرسه رشت کدام مدرسه است؟
در شهر رشت تعداد زیادی مدرسه غیر دولتی و دولتی وجود دارد و سطح آموزش و امکانات هرکدام از این مدارس متفاوت می باشد. در برخی از مدارس غیر دولتی تغزیه مناسب ، لباش ورزش ، لباس فرم مدرسه و... از طرف مدرسه ارائه می شودt اما ملاک ما برای انتخاب بهترین مدرسه رشت چیست؟


فرزندان ما بطور معمول در طول 12سال تحصیلی، نیمی از روز خود را در مدرسه می گذرانند  پس بسیار مهم می باشد که برای هرکدام از مقاطع پیش دبستان ، دبستان و دبیرستان بهترین مدرسه را برای وی انتخاب کنیم.

در مقالات دیگر به برسی بهترین دبستان رشت ، بهترین دبیرستان رشت ، بهترین دبیرستان گلسار و... پرداختیم در اینجا می خواهیم بهترین مدرسه رشت را مورد بررسی قرار دهیم.
بعضی‌از والدین فقط می‌خواهند مدرسه نزدیک به خانه‌شان باشد و موضوع دیگری برایشان مطرح نیست، اما گروهی هم هستند که تا از چند و چون فعالیت‌های آموزشی و تربیتی معلم‌ها و مربیان سر درنیاورند، دلشان آرام نمی‌گیرد. برخی هم به امکانات و فضای مناسب آموزشی توجه بیشتری نشان می‌دهند و گروهی از والدین ترجیح می‌دهند مدرسه‌ای را برای ثبت‌نام انتخاب کنند که خیلی به دانش‌آموزان سخت نگیرد.
بنابراین باید گفت معیارهای انتخاب مدرسه بهترین مدرسه رشت، بسیار متفاوت است و موردی که از نظر برخی مثبت به حساب می‌آید، برای گروهی دیگر امتیازی منفی تلقی می‌شود.
والدین باید بدانند که معیارهای انتخاب بهترین مدرسه رشت، در مقاطع تحصیلی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و والدین باید با توجه به نیازهای کودک و نوجوان، بهترین مدرسه رشت را انتخاب کنند.
در دوره دبستان یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین مدرسه رشت، فضایی است که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آن ها بتوانند آزادی عمل، تحرک و جنب‌وجوش کافی داشته باشند. بنابراین مهم است به این موضوع هم توجه داشته باشیم که دانش‌آموزان دبستانی باید زنگ ورزش یا تفریح، فضا و امکانات مناسبی در اختیار داشته باشند. علاوه بر این، معلم کلاس اول دبستان نیز نقش بسیار مهمی در ادامه فعالیت‌های آموزشی کودک دارد و می‌تواند انگیزه ادامه تحصیل را در وجود او شکل دهد یا به آن ضربه بزند.

یکی دیگر از نکات مهم انتخاب بهترین مدرسه رشت در دوره دبستان، نزدیک بودن مدرسه به خانه است. زیرا کودکان در سال‌های نخست تحصیل توانایی بیدار شدن صبح خیلی زود را ندارند و در مسیر طولانی خانه تا مدرسه خسته و دلزده می‌شوند.

در دوره راهنمایی و دبیرستان هدایت و پرورش روحی، روانی و اخلاقی دانش‌آموزان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و با توجه به این‌که آن ها در سنین بلوغ هستند، پایه رفتارهای صحیح، عزت نفس و اعتماد به نفس‌شان در همین دوره شکل می‌گیرد. بنابراین نحوه برخورد مسئولان مدرسه و شرایطی که برای‌ دانش‌آموزان ایجاد می‌شود در این باره بسیار مهم است.
از طرفی، پدر و مادرهایی که می‌خواهند فرزندشان را ثبت‌نام کنند معمولا شناخت دقیق و درستی از کادر اداری و معلم‌های مدرسه ندارند و به همین دلیل ممکن است فقط با دیدن فضا و ساختمان، حیاط و امکانات فیزیکی مدرسه در این مورد تصمیم بگیرند.
اگر پدر و مادرها بخواهند کمی تخصصی‌تر در این‌ باره تصمیم‌گیری کنند، می‌توانند با والدین کسانی که در همان مدرسه درس خوانده یا می‌خوانند، صحبت کرده و نظر آن ها را جویا شوند تا بتوانند درخصوص وضع علمی و رفتار معلم‌ها و کادر اداری اطلاعات به نسبت درستی به دست آورند.

این روزها در بیشتر مدارس، تأکید و توجه زیادی به موضوع آموزش فشرده و سنگین درسی می‌شود و بسیاری از والدین هم طرفدار چنین برنامه‌هایی هستند. در صورتی‌که تمام این برنامه‌ها باید براساس شرایط روحی دانش‌آموز و توانایی‌هایش طراحی شود تا او را خسته و دلزده نکند. یادمان باشد چنین برنامه‌های سنگین و سختی، انگیزه درس خواندن را از دانش‌آموزان و به خصوص دبستانی‌‌ها می‌گیرد.

ما در اینجا نکاتی را برای انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندانتان در هرکدام از مقاطع بیان کردیم. بسیار مهم است که والدین این توصیه ها را رعایت کرده و قبل از انتخاب یک مدرسه مناسب برا فرزندشان از آموزش هایی که در هرکدام از مدارس مورد نظرشان داده می شود آگاهی کامل داشته باشند زیرا درصورت ثبت نام دانش آموز در یک مدرسه در صورت عدم رضایت دانش آموز و والدین از آموزشات مدرسه، جابجایی وی در اواسط سال تحصیلی بسیار سخت خواهد بود.