بهترین دبستان رشت

بهترین دبستان رشت

وقتی صحبت از بهترین دبستان رشت می شود بی شک منظور یک تفاوت ساده نیست بلکه صحبت از تفاوت در نگرش ، نوع آموزش و... می باشد. در مقاله قبلی به بررسی اینکه یک دبستان رشت باید دارای چه ویژگی هایی باشد پرداختیم اما در این مقاله می خواهیم ویژگی بهترین دبستان رشت را بیان کنیم.
بهترین دبستان رشت چه برتری هایی نسبت به سایر دبستان های رشت دارد؟

1.نگرش کادر دبستان :
یک دبستان دارای مدیر، معاونین و چندین مربی و... می باشد. دانش آموزان به طور معمول 5 روز از هر هفته را با آن ها می گذرانند پس رفتار و نگرش کادر مدرسه تاثیر مستقیم بر آن ها دارد. مربیان باید در تمامی ساعات رفتار متعادل و مناسب را داشته باشند. بهترین دبستان رشت دبستانی است که مربیانش از لحاظ نگرشی بسیار مثبت بوده و هیچ گونه جو نامناسب روحی برا کودکان نسازند.

2. اهمییت به تمامی فعالیت ها :
شاید والدین خاطراتی از دوران مدرسه را بخاطر داشته باشند که بارها برایشان پیش آمده بود، به جای زنگ ورزش کلاس تقویتی ریاضی را بگذرانند و یا کلاس علوم تا آخر زنگ تفریح ادامه پیدا کرده باشد. سال ها از آن دوران می گذرد و شاید الان که به این موضوع فکر میکنیم زیاد برایمان مهم نباشد اما با گرفتن زنگ ورزش از طریق زنگ ریاضی چند اتفاق بزرگ رخ داده است. با انجام این کار کودک در مرحله اول زنگ تفریح خود را از دست داده و ذهنش برای کلاس بعدی خسته است و در مرحله بعدی این فرد زمانبندی را نمی آموزد که در یک زمان خاص یک کار را به اتمام برساند و در آخر نیز به طور ناخوداگاه به او این حس را انتقال داده شده که ورزش خیلی مهم نمی باشد. بهترین دبستان رشت باید به ورزش، هنر و ریاضی به یک اندازه اهمییت بدهد زیرا تمامی دانش آموزان یک کلاس قرار نیست در آینده پزشک و مهندس باشند و بسیاری از این افراد ممکن است در رشته ای مانند ورزش و هنر موفق باشند، پس هر درسی مهم می باشد.

3. جلسات مشاوره ای با اولیا و دانش آموزان:
بهترین دبستان رشت دبستانی است که علاوه بر آموزش به مسائل روحی و روانی دانش آموزان نیز توجه کند. یعنی باید چندین مشاور در مدرسه حضور داشته باشند و به صورت مداوم با دانش آموزان و والدین در ارتباط باشند. وظیفه بسیار مهم یک مشاور این است که علاوه بر تشخیص مسائل روحی روانی دانش آموزان در صورت بروز مسائل جدی باید با خانواده وی در میان گذاشته و برای حل این مشکل تلاش کنند.

4. به روز بودن مطالب آموزشی :
در مقاله دبستان رشت در مورد به روز بودن مطالب آموزشی صحبت کردیم اما چند نکته مهم در این زمینه وجود دارد که در اینجا به بیان آن ها می پردازیم.
بهترین دبستان رشت باید مربیانش را موظف کند تا در کلاس هایی برای بالا بردن مهارت های آموزشی خود شرکت کنند و جلساتی باحضور تمامی مربیان در طول ماه برگذار کنند تا به بررسی نکات ضعف و قوت آموزش هر کدام از مربی ها بپردازند تا در آخر بتوانند از بهترین روش های آموزشی در دبستان استفاده کنند. بازخوردهای آموزشی از سوی دانش آموزان باید مورد بازبینی قرار گیرد تا برای دانش آموزان مسئله آموزشی ایجاد نشود.
اگر یک دبستان رشت در پی بهترین دبستان رشت بودن است باید شیوه سنتی آموزش را کنار بگذارد و با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های آموزشی سازگارتر با تکنولوژی را در پیش بگیرد زیرا مردم رشت بسیار به روز بوده و انتظار دارند آموزشات به روزی به فرزندانشان داده شود.

علاوه بر نکات بیان شده در بالا، بهترین دبستان رشت باید از کیفت مکانی بالایی برخوردار باشد یعنی ساختمان دبستان باید زیبا و ایمن باشد، کلاس های درس باید رنگی شاد داشته و تمیز باشند.


و در آخر اینکه رشت دارای دبستان های زیادی می باشد و هر کدام از این دبستان ها در مکان های مختلفی قرار دارند و بهترین نکته این است که امکاناتشان را با منطقه ای که در آن قرار دارند بسنجند به طور مثال شرایط دبستان گلسار با دبستان هایی که در سایر مناطق رشت قرار دارند متفاوت می باشد و خانواده ها از این دبستان ها انتظار بیشتری دارند. ما در مقالات بعدی به بررسی بهترین دبستان گلسار می پردازیم تا بتوانیم اطلاعاتی در مورد نکات قوت بهترین مدرسه گلسار در خدمت والدین عزیز قرار دهیم.