امروزه بر همگان روشن است که سرچشمه تمام تحولات و نوآوریهای آموزشی در جامعه،تجارب و نتایج تحقیقات علمی و عملی دانشمندان و صاحبنظران علوم اجتماعی و علوم تربیتی است.در این میان مدرسه مهمترین مکان و شایسته ترین جایی است که تجارب و یافته های علمی اندیشمندان و معلمان جامعه بشری می تواند در آنجا مورد ارزشیابی و آزمایش قرار گیرد. بدون شک در تمام نظامهای آموزشی ،معلم نقش کلیدی داشته ،چشم امید جامعه از هر سو به جانب اوست و جوامع بشری هرگونه تحول و پیشرفت علمی و معنوی خود را ناشی از نگرش،همت و تلاش معلمان می دانند .
یادگیری امری پیچیده ومستلزم دخالت عوامل متعدد است و زمانی اتفاق می افتد که این عوامل در کنار هم باشند.یادگیری در محیط کلاس بطور اخص دارای اهمیت و حساسیت بیشتری است.در کلاس درس عوامل اساسی در فرایند یادگیری دخیل هستند از جمله:وضع جسمی،روحی،علمی و شخصیتی معلم،محتوای منابع آموزشی،قوانین و مقررات آموزشی ،فضای آموزشی و وسایل کمک آموزشی.
به همین جهت معلم خوش ذوق کلاس نپتون برای آموزش ساعت خوانی مسابقه ای تحت عنوان (ساخت ساعت دیواری )برگزار کرد.[nggallery id=496]