جدول ارزش مکانی یا یکی ده تایی-اورانوس

 اهداف کلی درس

دانش آموزان درپایان این درس:

۱-بامفهوم ارزش مکانی اعدادآشنامی شوند.

۲– بابازکردن دسته ی ده تایی به ده یکی آشنامی شوند.

۴– دانش آموزان بانحوه ی افرازعددبزرگ ازعددکوچک درعدددورقمی آشنامی شوند.

۵- بامفهوم تفریق باانتقال آشنامی شوند. 

«اهداف عملکردی»

۱-اهداف شناختی:

دانش آموز درپایان این درس:

الف-ارزش مکانی عدددورقمی رابارسم جدول بیان می کند.( درک وفهم)

ب- می داندیک  بسته ده تایی با ده یکی برابراست.(دانش)

ج- بااستفاده ازوسایل کمک آموزشی می گوید۲۲ برابراست با۱۲یکی و۱ ده تایی(تجزیه وتحلیل)
محورهای یادگیری درارتباط بادرس:

هوش منطقی وریاضی:فراگیردرافرازوشمارش اعداددقت می کند.

هوش حرکتی وجنبشی: فراگیردربازکردن دسته های ده تایی باگروه خودهمکاری کرده ودرکلاس جنب وجوش دارد.

هوش لفظی: فراگیردربحث های گروهی شرکت می کند.

هوش بصری: فراگیربه مطالب نوشته شده درتابلوبادقت مشاهده می کند.

هوش اجتماعی: فراگیردرگروه بایکدیگرارتباط برقرارکرده وحقوق همدیگررارعایت می کنند.

هوش درون فردی: فراگیرنظم وترتیب رادرانجام تفریق اعداد

رعایت می کند.

هوش برون فردی : فراگیردرگروه بادقت به نظرات دیگران توجه می کند.

د- نمادتفریق رادرروش ستونی درجای مناسب خودقرارمی دهد.(دانش)

هـ- تفریق اعدادراازیکی شروع می کند.(کاربرد)

و- درتفریق ،اعدادراازبالا به پایین کم می کند.(کاربرد)

ز- برای تفریق باانتقال یک مسئله ی ریاضی بیان می کند( ارزشیابی)

2 اهداف عاطفی:

الف-به بحث گروهی درکلاس به دقت گوش می دهد.

ب- درپاسخ گویی به سوالات دقت بیشتری ازخودنشان دهد.

ج- دانش آموزبه ارزش واهمیت درس ریاضی پی می برد.

د- دانش آموزدرگروه خوداحساس مسئولیت می کند.

هـ- دردسته بندی وبازکردن دسته ی ده تایی درگروه علاقه نشان می دهد.

۳ اهداف روانی وحرکتی:

الف-دانش آموزدربازوبسته کردن دسته ی ده تایی بین اعضای خود هماهنگی ایجادمی کند.

ب- هنگام بازکردن یک بسته ی ده تایی آن رامی شمارد.

ج- دانش آموزهنگام تفریق دست خودراازبالابه پایین حرکت می دهد.

[nggallery id=494]