اهداف کلی درس
دانش آموزان درپایان این درس:
۱-بامفهوم ارزش مکانی اعدادآشنامی شوند.
۲– بابازکردن دسته ی ده تایی به ده یکی آشنامی شوند.
۴– دانش آموزان بانحوه ی افرازعددبزرگ ازعددکوچک درعدددورقمی آشنامی شوند.
۵- بامفهوم تفریق باانتقال آشنامی شوند.
«اهداف عملکردی»
۱-اهداف شناختی:
دانش آموز درپایان این درس:
الف-ارزش مکانی عدددورقمی رابارسم جدول بیان می کند.( درک وفهم)
ب- می داندیک بسته ده تایی با ده یکی برابراست.(دانش)
ج- بااستفاده ازوسایل کمک آموزشی می گوید۲۲ برابراست با۱۲یکی و۱ ده تایی(تجزیه وتحلیل)
محورهای یادگیری درارتباط بادرس:
هوش منطقی وریاضی:فراگیردرافرازوشمارش اعداددقت می کند.
هوش حرکتی وجنبشی: فراگیردربازکردن دسته های ده تایی باگروه خودهمکاری کرده ودرکلاس جنب وجوش دارد.
هوش لفظی: فراگیردربحث های گروهی شرکت می کند.
هوش بصری: فراگیربه مطالب نوشته شده درتابلوبادقت مشاهده می کند.
هوش اجتماعی: فراگیردرگروه بایکدیگرارتباط برقرارکرده وحقوق همدیگررارعایت می کنند.
هوش درون فردی: فراگیرنظم وترتیب رادرانجام تفریق اعداد
رعایت می کند.
هوش برون فردی : فراگیردرگروه بادقت به نظرات دیگران توجه می کند.
د- نمادتفریق رادرروش ستونی درجای مناسب خودقرارمی دهد.(دانش)
هـ- تفریق اعدادراازیکی شروع می کند.(کاربرد)
و- درتفریق ،اعدادراازبالا به پایین کم می کند.(کاربرد)
ز- برای تفریق باانتقال یک مسئله ی ریاضی بیان می کند( ارزشیابی)
2– اهداف عاطفی:
الف-به بحث گروهی درکلاس به دقت گوش می دهد.
ب- درپاسخ گویی به سوالات دقت بیشتری ازخودنشان دهد.
ج- دانش آموزبه ارزش واهمیت درس ریاضی پی می برد.
د- دانش آموزدرگروه خوداحساس مسئولیت می کند.
هـ- دردسته بندی وبازکردن دسته ی ده تایی درگروه علاقه نشان می دهد.
۳– اهداف روانی وحرکتی:
الف-دانش آموزدربازوبسته کردن دسته ی ده تایی بین اعضای خود هماهنگی ایجادمی کند.
ب- هنگام بازکردن یک بسته ی ده تایی آن رامی شمارد.
ج- دانش آموزهنگام تفریق دست خودراازبالابه پایین حرکت می دهد.
[nggallery id=494]