هفته جهانی پول

موضوع و شعار سال 2015 هفته جهاني پول: « پس انداز امروز، امنيت فردا »

روز شنبه 16 اسفندماه 93 ، سرپرستی بانک اقتصاد نوین استان گیلان  دانش آموزان عزیز پایه ی ششم پیشگامان ایران را به مناسبت هفته ی جهانی پول برای بازدید از بانک شعبه گلسار رشت دعوت بعمل آوردند.

رويداد هفته جهاني پول
جشنواره‌اي است با هدف آشنايي و آموزش کودکان و نوجوانان سراسر دنيا با کارکردهاي پول نظير پس انداز، امرار معاش، شغل يابي و کارآفريني
اين رويداد بين‌المللي هر ساله به مدت دو هفته در ماه مارس در راستاي توانمندسازي نسل آينده بازيگران مالي دنيا بعنوان شهروندان فعال اقتصادي برگزار مي‌گردد.

هماهنگ کننده برنامه هفته جهاني پول: دبيرخانه سازمان CYFI
CYFI يک NGO عام‌المنفعه بوده که در جولاي 2011 در آمستردام تاسيس شده و متشکل از يک شبکه جهاني است که گسترده‌ترين فعاليت‌هاي بين‌المللي در رابطه با امور مالي کودکان و نوجوانان را پشتيباني مي‌کند.
اهداف
• آگاه سازي کودکان 8-18 ساله براي اتخاذ تصميمات اقتصادي عاقلانه، پس انداز، مهارت کاريابي و امرار معاش و نهايتا شکستن زنجيره فقر
• توانمندسازي کودکان و نوجوانان در سراسر دنيا از طريق آگاه سازي و آموزش‌هاي موثر در زمينه مسائل مالي
• امکان دسترسي به خدمات مالي سهل‌الوصول و امن براي هر کودک و نوجوان
• تحت پوشش قرار دادن 100 ميليون کودک در 100 کشور تا سال 2015 که از سال 2012 آغاز گشته و در حال حاضر CYFI با دولت‌هاي بيش از 100 کشور همکاري مي‌کند (تاکنون حدود 18.7 ميليون کودک در جهان را تحت پوشش قرار داده است)

اهداف برنامه هفته جهاني پول:
1- آموزش کارکردهاي پول
2- آموزش نقش آفريني در فعاليت‌هاي همگاني
3- ترويج اهميت آموزش شهروند اقتصادي
4- تشويق کودکان و نوجوانان و همگامي با حرکت بين‌المللي
5- ارتقاي سطح زندگي و ايجاد چشم‌انداز مالي
6- مشارکت کليه بخش‌هاي جامعه
7- ارائه جايزه هفته جهاني پول
8- مشارکت در خلق ايده‌هاي سازنده در سطوح ملي و بين‌المللي
9- شنيده شدن نظرات نسل آينده بعنوان تصميم گيرندگان مالي و مشارکت فعال آنها
10- مشارکت در مسئوليت اجتماعي
11- ارتباط کودکان و نوجوانان با فعالان حوزه‌هاي اقتصادي بين‌المللي

طی این بازدید دانش آموزان از باجه های مختلف بانک بازدید بعمل آوردند و با انواع عملیات بانکی توسط کارشناسان محترم بانک آشنا شدند. در ادامه به همین مناسبت  مسئولین محترم بانک جشنی تدارک دیده و با کیک و آب میوه از  دانش آموزان و مشتریان بانک پذیرایی نمودند و در پایان با اهدای کتاب به دانش آموزان روز خاطره  انگیز و به یاد ماندنی  را برای آنان رقم زدند.