فراهم کردن محیط مثبت و انگیزه بخش برای یادگیری، هدف اصلی طرح جبران و تثبیت یادگیری است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گیلان:

فراهم کردن محیط مثبت و انگیزه بخش برای یادگیری، هدف اصلی طرح جبران و تثبیت یادگیری است

طرح جبران و تثبیت یادگیری در راستای جبران آسیب های ناشی از افت تحصیلی در دوره ابتدایی در سراسر کشور شروع شده است و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد تا ارزشیابی جدیدی از دانش آموزان پس از برگزاری آن صورت گیرد.

      به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، رضوان حکیم زاده در حاشیه  گردهمایی کیفیت بخشی طرح و برنامه های معاونت آموزش ابتدایی استان گیلان و در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما استان گفت:  فرصتی فراهم شد تا از نزدیک برنامه هایی را که همکاران فرهنگی در راستای اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری اجرا می کنند بازدید داشته باشیم.
وی در ادامه با اعلام رضایت از اجرای این طرح در سطح مدارس استان افزود: خوشبختانه تلاش‌های خیلی خوبی صورت گرفته است و زحمات بسیار زیادی کشیده شده تا تا کلاس ها به طور منظم برگزار شود و استقبال خوبی هم از طرف خانواده ها صورت گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: برای سال تحصیلی پیش رو در نظر داریم تا با استفاده از فرصت هایی که فضای مجازی فراهم کرده است در کنار آموزش های حضوری بتوانیم از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش های ترکیبی استفاده کنیم.

   حکیم زاده همچنین تصریح کرد: توانمندسازی معلمان، مربیان و مدیران دوره ابتدایی از جهت آموختن  مهارتهای لازم درطرح امسال مد نظر ما است و به مانند سال‌های گذشته انشالله تقویت مهارت های( زبانی؛ خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن) در طرح خوانا و مهارت های ( سواد دیجیتالی و برنامه ریزی ) یکی از ضرورت های دوره ابتدایی است و کمک می کند تا ما استفاده مطلوب و مفیدی از فناوری ها داشته باشیم و  انشالله آموزش این مهارت ها در سال تحصیلی جدید در تعداد بیشتری از مدارس کشور اجرا خواهد شد.