اوریگامی(کاغذو تا) و کاربردهای آن

تعريف اوريگامي
در يك تعريف ساده مي‌توان گفت:

«اوريگامي روش ارائه‌ي اشكال است كه عمدتاً با خم كردن ماده‌ي مورد استفاده (كاغذ) حاصل مي‌شود».

فايده و كاربردهاي اوريگامی
رشد نظم و ترتيب بهتر در كارها. .
هماهنگي انديشه و عمل

افزايش مهارت دست ها

  از مزيتهاي بسيار مهم اوريگامي زياد شدن شوق و علاقه به طبيعت و موجودات زنده است .تاوقتي خود ما يك خرگوش را نساخته ايم پي به اهميت زندگي و حياط او نمي بريم، ولي هنگامي كه براي ساخت آن زحمت زيادي كشيديم از آفريدن كاغذي آن بسيار لذت خواهيم برد و تازه پي مي بريم كه يك حيوان واقعي چه عظمت و زیبایی  دارد. دراين صورت نه تنها هرگز راضي به اذيت و آزار آنها نخواهيم شد بلكه بيش از پيش به آنها عشق خواهيم ورزيد.

اوريگامي را مي توان براحتي جايگزين بسياري از اسباب بازي هايي نمود كه نقشي در رشد خلاقيت و كارايي افراد ندارند . وقتي بصورت آزمايشي دروس اوريگامي به افراد مختلف تدريس مي شد به وضوح ملاحظه مي گرديد كه افراد كار با اوريگامي را به بسياري از بازي هاي ديگر ترجيح مي دهند.
 تمركز حواس و مديتيشن از ديگر كاربردهاي مفيد و مهم اوريگامي است در اين حالت است كه امكان تلقينهاي مثبت فراهم مي شود و فرصتي بدست مي آيد تا خلاقيت هاي دروني شكوفا شود و قابليتهاي خودشان را آشكار نمايند.
اوريگامي دنياي رياضيات، مهندسي و علوم و هنرهاي ديگر را دچار تحول كار آمدتري نموده است.
اوريگامي فوايد زيادي دارد از جمله ، هماهنگي بين چشم و دست ، مهارت در كارهاي فكري كه نياز به انجام ترتيب و توالي خاص دارد ، مهارت در دقت ، افزايش شكيبايي و صبر ، افزايش مهارتهاي خاص جسماني ، افزايش نتيجه گيري هاي منطقي و رياضي و
وقتي مشغول ساخت مدلهاي اوريگامي هستيد چون مجبوريد با هر دو دست كار كنيد ،تمام مغز شما در حال فعاليت است. وقتي هر دو دست مشغول انجام كاري هستند ، مغز پالسهاي محرك بيشتري را دريافت مي كند. در نتيجه كرتكسهاي مغز افزايش يافته و شاهد به روز خلاقيتهاي بيشتري، در افرادي كه اوريگامي كار مي كنند ، خواهيم بود.

[nggallery id=619]