پیش دبستان رشت

پیش دبستان رشت

پیش دبستان رشت چه اهمیتی در تحصیلات دانش آموز دارد؟
ملاک انتخاب یک پیش دبستان رشت چیست؟
پیش دبستان رشت چه خدماتی باید به دانش آموزد دهد؟
والدین قبل از انتخاب یک پیش دبستان رشت برای فرزندانشان سوالات بالا را از خود بپرسند.

یک دانش آموز پیش دبستانی بچه ای است که ابتدا با فرآیند سیستماتیک تحصیل آشنا می شود. چون برای بار اول است که بچه وارد محیط آموزشی می شود احتمالا با عوامل مختلفی مواجهه می شود ، که اینکه درنهایت چه تجربه ای را به دست آورد را شکل می دهد.

یکی از راه های مهمی که دانش آموز پیش دبستانی می تواند به عنوان یک شاگرد بهتر تحصیل کند یاد گرفتن تفریح و سرگرمی است. در حقیقت شاید بعضی ها باشند که از این حد هم فراتر بروند و بگویند که تجربه پیش دبستانی بودن باید به اندازه ای برای بچه ها ایده آل باشد که به طور همزمان شادی داشته باشند و چیزهای جدیدی یاد بگیرند.
برای انتخاب پیش دبستان رشت والدین باید پنج مرحله زیر را پشت سر بگذارند تا بهترین پیش دبستانی رشت را برای تحصیل فرزندشان انتخاب کنند.

گام اول: قبل از شروع دوره پیش دبستانی ( بهترین زمان یک سال قبل تر است) لیستی از تمام پیش دبستان رشت که در اطراف محل زندگی یا کارتان است تهیه کنیدو به ‌تدریج به همه آنها سری بزنید و در هنگام مراجعه حضوری با احترام از مسئولان مدرسه، راجع به سیستم آموزشی، وسایل کمک آموزشی و... سؤالاتی حرفه‌ای و تخصصی بپرسید و تنها به ظاهر و تجملات مدرسه و چند زبانه‌بودن و وجود چندین کلاس جانبی که بعضا بی‌فایده است اکتفا نکنید.

گام دوم: از مدیریت مدرسه یا مسئولان اصلی پیش دبستان رشت راجع به میزان تجربه و تحصیلات آنها و معلمان مدرسه سؤالاتی کنید تا مطمئن شوید آنها در کار خود حرفه‌ای‌اند. به‌خصوص راجع به ساعت آموزشی و ساعت تفریح و کلاس‌های ورزشی مدرسه سؤالاتی بپرسید و سپس میزان و نسبت این دو را با هم مقایسه کنید تا از متعادل و متناسب بودن آن مطمئن شوید.

گام سوم: علاوه بر صحبت کردن با مدیر و معلمان پیش دبستان رشت با هماهنگی قبلی طوری که مزاحمتی برای کار آن ها ایجاد نشود در یکی از کلاس هایشان شرکت کنید تا خود از نزدیک نحو آموزش و تدریس را ببینید و علاوه بر این به نظافت و امکانات موجود در محیط داخل و خارج ساختمان نیز توجه کنید. (تنها به جنبه تزئینی آن توجه نداشته باشید.) اگر حیاط مدرسه مجهز به وسایل تفریحی است نظارت کارکنان مدرسه حین بازی بچه‌ها را با دقت زیرنظر بگیرید و نحوه قضاوت، داوری و رهنمودهای آنها هنگام مشاجره و تدافع بچه‌ها را با دقت ارزیابی کنید و به آن بیندیشید که فرزند شما چگونه باید در نخستین محل تحصیل و یادگیری‌‌اش با مهارت‌های اجتماعی و مشارکت گروهی آشنا شود.

گام چهارم: با توجه به ساعت آموزشی مدارس، اگر مدرسه، مسئول تغذیه ناهارکودک نیز هست، در ساعت ناهار نیز سری به مدرسه بزنید تا از بهداشتی و سالم‌بودن غذا و منطبق بودن آن با فهرست غذایی که در اختیار بچه‌هاست مطمئن شوید. در برخی مدارس که ساعت حضور بچه‌ها طولانی است برای گروه سنی پیش‌دبستانی ساعت خواب نیمروزی در نظر می‌گیرند لذا در این صورت به نحوه حضور بچه‌ها (از لحاظ ورود با کفش به وسایل خواب مانند بالش، پتو و...) در مکان خواب دقت کنید. ساعت طولانی حضور در مدرسه همیشه نمی‌تواند امتیازی مثبت تلقی شود زیرا گاهی اوقات به‌طور عملی بعد از ناهار، زمان کودک تنها به خواب و بازی بدون هدف در حیاط اختصاص می‌یابد.

گام پنجم: اگر تصمیم قطعی برای ثبت نام فرزندتان در پیش دبستان رشت مورد نظرتان دارید، شرایط و زمان دقیق ثبت نام را جویا شوید زیرا گاهی اوقات به‌علت محدودیت جا و فضای آموزشی از تعداد محدودی کودک ثبت نام به عمل می‌آید.

موارد بالا بسیار مهم می باشند و تاثیر زیادی در انتخاب شما خواهد داشت اما برای تحقیقات بیششتر شما می توانید با والدینی که کودکشان سال پیش در پیش دبستانی مورد نظر شما تحصیل می کرده صحبت کنیئ و نظر آن ها را جویا شوید تا بتوانید با آگاهی کامل یک پیش دبستان رشت مناسب برای فرزندتان انتخاب کنید.
ناگفته نماند که حس کودک شما نسبت به محیط پیش دبستان رشت که برای وی انتخاب کرده اید بسیار مهم می باشد پس در صورت امکان نظر فرزندتان را نیز جویا شوید.