دبستان رشت

دبستان رشت

دبستان یا همان دوره ابتدائی ، دو دوره ۳ ساله ‌است که دانش آموزان در سن ۷ سالگی وارد شده و پس از ۶ سال از این مقطع آموزشی وارد دوره متوسطه اول می‌شوند. در حال حاضر دوره ابتدایی شامل شش پایه است. دانش آموزان پس از کسب شرایط قبولی در شش پایه، وارد مقطع متوسطه اول می‌شوند. این یک دید کلی نسبت به دوره دبستان می باشد، اما ما در این مقاله میخواهیم دبستان رشت را مورد بررسی قرار دهیم.
در این هنگام چند سوال برای ما پیش می آید:
چه آموزشاتی در دبستان رشت به دانش آموزان داده می شود؟
وظیفه یک دبستان رشت در تربیت یک دانش آموز چیست؟

رشت یک شهر شمالی می باشد که مردم این شهر دارای روحیه شاد می باشند. مردم این شهر به آموزش توجه فراوانی دارند و به همین دلیل در این شهر انواع آموزشگاه های هنری و علمی وجود دارد که افراد در تمامی سنین به آن ها رجوع می کنند.  والدین در زمان انتخاب یک مدرسه برای فرزندانشان بسیار دقیق می باشند و تمامی جوانب را مورد بررسی قرار می دهند.
دوره دبستان که به دو قسمت دوره اول و دوره دوم تقسیم می شود بسیار مهم می باشد زیرا پایه یادگیری کودک می باشد و اگر در آن مرحله خوب آموزش نبیند در دیگر مقاطع دچار مشکل می شود.
اما ملاک والدین برای انتخاب دبستان رشت چیست؟
افراد ملاک متفاوتی در انتخاب دبستان رشت دارند اما چند نمونه از این ملاک ها را ما در اینجا برای شما بیان می کنیم :

برخی از والدین پیشینه یک مدرسه برایشان اهمییت دارد، به طور مثال از نظرآن ها یک دبستان رشت که تعداد 10 نفر از دانش آموزانش هرساله در تیزهوشان قبول شده باشند، دبستان مناسبی می باشد.
برخی دیگر هم معدل دانش آموزان سال قبل برایشان ملاک است، بدین گونه که هرچقدر معدل دانش آموزان سال قبل بالا باشد برای آن ها این دبستان ایده آل است.

ناگفته نماند که امروزه بسیاری از والدین به نکات مهم تری هم توجه می کنند. مثلا به نوع آموزشی که به فرزندشان داده می شود و یا اینکه مربیان خارج از اطلاعات کتاب آیا مطالب آموزنده دیگری هم در اختیار فرزندشان قرار می دهند یا نه؟
اما استاندارد یک دبستان رشت چیست؟

یک دبستان رشت باید نکات زیر را رعایت کند :
1. نظم
2. آموزشات علمی صحیح
3.فضای آموزشی مناسب
4. ایجاد آرامش و امنیت برای کودک
5. در جریان قرار دادن والدین از برنامه های آموزشی دبستان
6. و...

نکات ذکر شده در بالا یک سری استانداردهای عادی برای یک دبستان رشت می باشد. متاسفانه موضوع مهم این است که امروزه در بسیار از دبستان ها آموزشاتی که به کودکان داده می شود با نیاز روز جامعه همسو نیستند.
در قرن حاضر ما هر روز شاهد تغییراتی اساسی در جامعه هستیم و دلیل این تغییرات پیشرفت لحظه ای تکنولوژی می باشد. در بسیاری از مدارس یک سری آموزشات به کودک داده می شود که او را برای مشاغل خاصی آماده می کند اما آیا تا زمان رشد این کودک شغل مورد نظر هنوز دارای برتری در جامعه می باشد؟

دبستان رشت  نقش مهمی در آینده فرزندانمان دارد پس ما باید یک دبستانی را برای فرزندانمان انتخاب کنیم که آموزشاتش با تکنولوژی روز دنیا پیشرفت کند یعنی نباید فقط بر آموزشاتی که از 30 سال قبل بوده تکیه کند. در حال حاضر فقط دبستانی که از 40 سال قبل فعالیت داشته است به عنوان بهترین دبستان رشت شناخته نمی شود بلکه دبستانی مناسب فرزند شماست که مربیانش هر روز در حال یادگیری می باشند و اطلاعات خود را به روز می کنند. کودکان امروزه بسیار باهوش و تیز هستند اگر فضای مناسب به آن ها داده شود بدون شک پیشرفت چشم گیری در علم خواهند داشت.

نکاتی که در این مقاله گفته شد چند عنوان کوچک برای انتخاب یک دبستان رشت عادی برای کودکان می باشد اما همین دلایل برای والدین کافیست؟ بدون شک خیر. شما باید به دنبال انتخاب بهترین دبستان رشت برای فرزندتان باشید تا پاسخگوی نیاز روز جامعه باشد.
ما در مقالات بعدی به بررسی نکاتی برای انتخاب بهترین دبستان رشت و بهترین دبستان گلسار می پردازیم تا شما بتوانید به راحتی تفاوت های یک دبستان عادی و یک دبستان خاص را ببینید.