راهنمای نصب کیف الکترونیک پیشگامان

طریقه نصب و استفاده از cd کتاب الکترونیک پیشگامان

والدین محترم خواهشمند است قبل از استفاده از سی دی این مطالب را مطالعه فرمایید .

مراحل نصب :

۱-      ابتدا سی دی را داخل درایور کامپیوتر قرار دهید .

نکته : حتماً سی دی را داخل کامپیوتر منزل خودتان نصب نمایید چون این نرم افزار فقط چند بار قابلیت نصب داشته و تنها درصورت بروز مشکل در سیستم از سی دی  پشتیبان استفاده نمایید.  

۲-      چند دقیقه صبر نمایید  تا  صفحه ای با عنوان ( به نرم افزار کتاب الکترونیک پیشگامان آریا خوش آمدید ) ظاهر شود .

                                        

                                      

                                      

                                      

                                       

                                        

                                       

                                        

 

  ۳-      برای استفاده از این سی دی باید چند برنامه پیش نیاز در سیستم شما نصب باشد که در صورتی که در سیستم شما نصب نیست روی صفحه نمایش داده می‌شود .

این سه برنامه پیش نیاز این سی دی می‌باشد :

·       Framework.net

·       Java runtime machine

·       Flash player

۴-      شما  در پنجره ظاهر شده روی گزینه اول Framework کلیک نمایید . چند لحظه صبر کنید تا نوار آبی رنگ پر شود و صفحه دیگری ظاهر شود .

۵-      در این پنجره گزینه اول یعنی I have read and accept the terms of licence agreement  را فعال کرده وروی دکمه install  کلیک نمایید .

۶-      چند  دقیقه صبر کنید تا نصب این برنامه کامل شود  و دکمه   exit نمایان شود سپس روی دکمه exit کلیک نمایید . اکنون برنامه framework روی سیستم شما نصب شده است .

۷-      حال روی گزینه دوم  یعنی java runtime machine  کلیک نمایید .

۸-      سپس روی دکمه install کلیک نمایید و چند دقیقه صبر کنید و پس از ظاهر شدن دکمه  closeروی آن کلیک نمایید .

        نکته : ممکن است در برخی از سی دی ها در قسمت نصب گزینه  Flash player  موجود باشد که این برنامه نیز باید نصب شود در صورتی که این برنامه در صفحه شروع نباشد ۲ حالت ممکن است وجود داشته باشد : ۱- برنامه در سیستم شما نصب باشد که در این صورت نیازی به نصب مجدد نیست . برای اطمینان بیشتر می‌توانید بدون بستن صفحه اصلی وارد گزینه start  و سپس گزینه control panel شوید وگزینه add or remove program  را بازکرده و در لیست برنامه های نصب شده در سیستم ، از نصب این نرم افزار مطمئن شوید .  ۲- در صورتی که این برنامه در سیستم شما نصب نباشد یعنی در لیست فوق الذکر موجود نباشد مراحل زیر را جهت نصب برنامه دنبال نمایید :

۹-      بدون بستن صفحه اصلی برنامه روی آیکن my computer دوبارکلیک نمایید و سپس روی گزینه Aria E book  کلیک راست نمایید وگزینه OPEN را انتخاب کنید .

۱۰-   وارد پوشه Pre Requirment  شده وروی گزینه flash player  کلیک نمایید و سپس گزینه install را انتخاب نموده ومنتظر شوید تا نصب برنامه به پایان برسد .

۱۱-   پس از نصب این برنامه ها دکمه روع روی صفحه ظاهر می‌شود روی آن کلیک نمایید و منتظرباشید تا پیام نرم افزار با موفقیت نصب گردید روی صفحه ظاهر شود .

با ظاهرشدن پنجره بعدی کد ۱۲ رقمی محصول که درجعبه سی دی موجود است را وارد نمایید و سپس نوع فعال سازی را با هر روشی که در اختیار دارید انتخاب نمایید.

توجه : اگر به اینترنت دسترسی دارید باانتخاب گزینه اینترنت و شروع فعالسازی سی دی شما شناسایی و نصب می‌گردد . قبل ازانتخاب این روش  از اتصال به اینترنت مطمئن شوید  در غیر این صورت با خطای عدم اتصال به اینترنت مواجه خواهید شد .  این روش از روش دوم یعنی پیام کوتاه مناسب تر است .

در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید روش دوم را انتخاب نمایید و کد فعال سازی سبز رنگ داده شده را به صورتی که هست ( فارسی یا لاتین ) به شماره  ۳۰۰۰۹۰۹۰۷۷  پیامک کنید . پس از چند ثانیه کد دریافتی را  در قسمت سفید رنگ کد فعال سازی وارد کرده  و دکمه شروع فعال سازی را کلیک نمایید .

اگرمراحل را درست و به ترتیب گفته شده طی کرده باشید با پیام فعال سازی نرم افزار مواجه می‌شوید و آیکن Aria EBOOK ( کتاب الکترنیک آریا ) روی سیستم نمایان می‌شود  و از این پس با قرار دادن سی دی در سیستم می‌توانید از برنامه استفاده نمایید. اگر برای بار دوم نیزسیستم اجازه نصب بخواهد فقط قسمت فعال سازی را با اینترنت یا پیامک را تکرار کنید .  البته در برخی از سی دی ها  با بستن صفحه نیازی به تکرار مرحله فعال سازی نیست. پس از نصب برنامه روی آیکن ظاهر شده روی صفحه کامپیوترکلیک کرده و وارد برنامه شوید و مشخصات دانش آموز را وارد کرده و روی دکمه ثبت مشخصات کلیک نمایید . ازاین پس می‌توانید از این سی دی استفاده نمایید .

نکته خیلی خیلی مهم :

۱-      پس از خروج از برنامه روی آیکن my computer دوبارکلیک نمایید و سپس روی گزینه Aria E book  کلیک راست نمایید وگزینه OPEN را انتخاب کنید .

۲-      تمام برنامه های موجود را  انتخاب کرده سپس کلیک راست نموده و گزینه COPY را انتخاب کرده و سپس روی یک DVD یا یکی از درایوهای کامپیوتر غیر از دسکتاپ و درایوی که ویندوز در آن نصب شده  PASTE کنید تا در صورت بروز مشکل ازسی دی خود پشتیبان داشته باشید .

پس از نصب و وارد شدن به برنامه حتماً قسمت راهنمای نرم افزار که به صورت تصویری می‌باشد را مشاهده فرمایید .